piątek, 28 września 2012

MAGICZNE LASY [28 września 2012]

Dziś odbyły się wyjątkowe zajęcia. Ogromna grupa dzieci i młodzieży tworzyła na korytarzu kina swoje Magiczne Lasy. W czterech grupach powstały piękne i różne (!) historyjki o losach lasu oraz jego mieszkańców. Każdy miał za zadanie stworzyć swoją postać, która trójwymiarowo zostawała przyklejona do wcześniej stworzonej na plakacie krainy.

ZABAWA W MAGICZNY LAS:
Swoją krainę może stworzyć jedno dziecko lub kilka w grupie. Potrzebne materiały do stworzenia podkładu to: kawał grubego papieru, kolorowa bibuła, papier (fajnie jak jest błyszczący lub złoty etc..), pisaki. Postacie tworzymy na płasko z plasteliny, naklejając ją na kawałek grubego kartonika (a z kolei ten na powstały obraz mocujemy za pomocą kleju).
Wymyślamy opowieść: Był sobie las... (jak się nazywa, kto w nim mieszka, czy jest zaczarowany, czy ma jakieś tajemnicze moce, jaka jest jego historia, czy ma jakieś sekretne miejsca.. etc). Wymyślając postacie, kontynuujemy opowieść: skąd pojawiły się w lesie, czym zajmują się za dnia, a czym w nocy...
Obraz można nakleić na gruby karton, oprawić i powiesić w domu:)

A OTO JAK POWSTAWAŁY MAGICZNE LASY W HELIOSIE NOWE HORYZONTY:











czwartek, 27 września 2012

BAJKA O KRAINIE DZIKICH ZWIERZĄT [23 września 2012]

[opowieść inspirowana filmem "Och! Pampalini!!!]

Dawno temu grupka młodych podróżników odkryła nieznaną nikomu krainę...  Wędrowali, wędrowali, aż u stóp pojawiły się wielkie jaskinie.


W jednej zamieszkała rodzina lwów: Lew Zygmunt z żoną Klaudią i małym Lewkiem Jonaszem. Lwy uwielbiały spacerować, dlatego Lew Zygmunt często wylegiwał się w Przystani Lwa, pod palmami. 



Sąsiedzi ich, Yeti, Niedźwiedź Szymon oraz Niedźwiadek Tymon, uwielbiali bawić się razem, dlatego po sąsiedzku wybudowali trampolinę, z której można było szybko wyskoczyć na Wyspę Zabaw, gdzie urzędowała Papuga Karolina, Tapir Wacław i Małpa Jasiu. "Ale tu jest pełno fajnych kółek do zabawy!" - cieszyły się zwierzęta.



"Patrzcie! Możemy kupić rowery, żeby podróżować przez pustynię" -  Tapir Wacław skomentował świeżo postawioną reklamę z rowerzystami - "Każdy rower kosztuje 25. To dużo? Ile to jest dwadzieścia pięć?" "To tyle co pięć rejsów w pięć godzin po Jeziorku Żyraf!" - krzyczał Małpa Jasiu. "Wcale nie, bo to tyle co dwanaście kokosów, dwanaście orzechów i jeden arbuz!" - wrzeszczała Papuga Karolina.



Całą dyskusję słyszały odpoczywające w cieniu Żyrafa Wiesia i Żyrafa Czesia. "Cześka, myślisz, że Ci wariaci przeniosą reklamę oraz Wyspę Zabaw blisko naszego Jeziorka Żyraf?" "Oby nie, Krokodyl Jamnek by się wściekł i je pozagryzał... Ja chcę spokojnie skubać listki w naszym Domu Żyraf i być daleko od tego zgiełku i wrzasku... Też sobie wymyślili! Reklama na środku pustyni!"


Daleko od Wyspy Zabaw, Domu Żyraf i Jaskiń, w Oceanie Złotych Ryb i Yetiego, zanurzał nos w wodzie Hipopotam Maciek. "Ffffmmm, ciekawe ile dziś złotych rybek złowię... i czy w końcu trafię na taką, która spełni moje życzenie..." - rozmarzony Maciek bowiem od lat podkochiwał się w Żabce Nadii, siostrze Żabki Weroniki i pragnął, aby ona go zauważyła i pokochała mocno. 



Nadia niestety była zabójczo zapatrzona w przystojne Węże, które dostojnie wiły się w pobliskim akwenie. "Wiesz Maćku, że niedługo cała nasza kraina zaroi się od nowych zwierząt? - panikowała Żabka Weronika - mają pojawić się wielbłądy, rysie, wilki i renifery!" "Renifery na pustyni??? - łapał się za łeb Hipopotam Maciek  - Świat całkowicie zwariował..."






AHOJ PRZYGODO!: ŁÓDŹ "KOLOROWA" [23 września 2012]

Oto ciąg dalszy przygód morskich w Heliosie Nowe Horyzonty:)
W niedzielę kilkunastoosobowa załoga dzieci i rodziców zabrała się do szykowania łodzi... Powstała przepiękna łódź o nazwie "Kolorowa". Stoi w holu kina i każdy teraz może zrobić sobie w niej zdjęcie!
Grupa podzieliła się zadaniami: malowanie wody, łodzi, rybek i stworów morskich. Zabawa skończyła się wyprawą morską, po której rozbawione twarze popłynęły na huśtawki:)

ZABAWA W ŁÓDŹ rozwija kreatywność. Dziecko wymyśla nowe stwory, które mogą żyć w wodzie, tłumaczy przy tym "dlaczego" te stwory mogą żyć tylko w wodzie a nie na lądzie (np. bo ma płetwy zamiast nóg, bo nie ma noska i oddycha skrzelami etc..) - pomagamy w tych odkryciach pytaniami albo opowieściami. Po stworzeniu łódki, karocy czy statku kosmicznego wyruszamy wspólnie w "podróż". Pakujemy z dzieckiem potrzebne rzeczy do woreczka. Rozmawiamy jak trzeba zachowywać się w podróży.

Fotorelacja z malowania łodzi:


pomoc tatusiów była niezastąpiona!

powstał kolorowy rybi świat! pojawiły się nawet piranie!!!

dwie obserwatorki w końcu dołączyły do załogi i wymalowały bezpośrednio na wodzie śliczne fale, rozgwiazdy i rybki




zabrał się z nami w podróż Spiderman

pasażerami statku byli również Piraci oraz Bolek i Lolek




pamiątkowe fotografie

pamiątkowe fotografie cd:)


niedziela, 23 września 2012

GRA MORSKA [22 września 2012]


Po seansach bajek o żeglowaniu, marynarzach oraz "wielkiej wodzie" rozpoczęły się zajęcia plastyczne, podczas których maluchy rozpoczęły morską przygodę!
Zadaniem dzieci było stworzenie niebieskiej krainy z wszystkimi stworzeniami, które kojarzą się z morzem oraz gra w zdobycie skarbu. rozpoczęły się szalone prace: malowanie wody, malowanie i wycinanie rybek, piratów, syrenek, rekinów, delfinów, muszli.. Przepiękne kolorowe obrazki lądowały na ogromnej grze. Każdy uczestnik otrzymał swój kolorowy statek jako pionek. Do gry zaangażowali się nawet tatusiowie, czasem ktoś musiał rozpocząć od nowa, czasem ktoś dostawał bonusowe punkty... do skarbu (celu) dotarła pierwsza Ala!

GRA PLANSZOWA do zrobienia w domu:
- duży kawałek kartonu
- tematyka dowolna (może być las, morze, podwórko, podróże etc.. / np las: malujemy drzewa, krzaki, polanę, ptaki, zwierzęta leśne)
- rysujemy pola do przejścia, planujemy bonusy i minusy (parę oczek do przodu lub do tyłu / np wiewiórka w lesie daje nam garść orzechów z dziupli: 4 oczka do przodu LUB wpadliśmy w zasadzkę kłusownika, wracamy na "start"..)
- projektujemy pionki - mogą to być kamyczki, zabawki, monety... wszystko! byle każdy "pionek" się wyróżniał
! najważniejszą zasadą w grze, jest rozmowa i pytania: "kto mieszka w lesie?" oraz dobra zabawa!:)

Poniżej fotorelacja z tworzenia gry morskiej w Heliosie Nowe Horyzonty:
















ALA zwycięzca!

GRA MORSKA: na starcie ustawiają się kolorowe statki (uczestnicy), na 7 polu czyha Pirat 1 (cofasz się 3 oczka do tyłu, na polu 12 spotykamy Kolorowego Rekina (idziesz 5 oczek do przodu), pole 14 to Wielka Fala (przesuwa 5 oczek do tyłu), na polu 18 napada Cię Statek Piracki! (cofasz się na "start"), na 20 polu znajduje się Miła Wyspa (przesuwasz się 3 oczka do przodu), na 24 polu, tuż przed SKARBEM czai się Pirat 2, jeśli trafisz na niego to cofasz się się 3 oczka.

* kostką do gry może być jakikolwiek kwadratowy kartonik z namalowanymi numerami na każdym boku

Gra uczy liczenia, wesołej konkurencji, bawi oraz rozwija pamięć. Te stworzone własnoręcznie sprawiają największą frajdę!